Suche

Sprachwechsel zur englischen Seite Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
advanced search

Inhalt

Young scientists



Transnational

The DFG supports cooperation with international partners in all of its funding programmes and with a multitude of instruments. In general, it is possible to apply for the funds needed for cooperation, in addition to the project funding itself, regardless of the specific type of project funding involved. Cooperative projects with foreign partners are generally supported on the [...]

The DFG promotes international project cooperation, international mobility of scientists and researchers and the internationalisation of German universities. The web page provides information about the promotion of international cooperation, international promotion of young researchers , international partners and agreements, the international representation of the DFG, the [...]

Nachwuchsförderung und Gleichstellung sind zwei wichtige, eng verbundene Themen, die im Zusammenhang mit den aktuellen bildungspolitischen und bildungsökonomischen Debatten, der Universitäts- und der Bologna-Reform immer wieder auftauchen. Aus diesem Grund haben sich die UniFrauenstelle - Gleichstellung von Frau und Mann (UFG) und die Vereinigung akademischer Mittelbau der [...]

As the academic profession is central to the functioning of higher education, academics themselves are bound to experience substantial changes when the higher education system as a whole undergoes major transformation. The conditions under which the academic profession operates seem to have changed even more rapidly during the one and a half decades since the first [...]

Enthält: Einführung; Nationale und internationale Perspektiven des Bologna-Prozesses - eine kritische Halbzeitbilanz nach der Bergen-Konferenz; Generalisten und Spezialisten im Bologna-Prozess; Sterben in der Wissenschaft die Generalisten aus?

Main challenges, needs and trends in the field of doctoral studies in Europe and the United States from the perspective of the requirements of the Bologna Process are identified. A set of recommendations for further developments are formulated in the general context of the envisaged convergence of the European Higher Education Area and the European Research and Innovation [...]

Beginning with information about general trends and legal and institutional arrangements, the case studies go on to analyze in detail some problems of particular relevance: The place of Doctoral studies in the overall structure of programmes offered by higher education institutions; The status of persons undertaking studies and research leading to Doctoral qualifications: are [...]

Diese Studie entstand im Auftrag der Gewerkschaft Erziehung und Wissenschaft (GEW), der Max-Traeger- und der Hans Böckler Stiftung im Hinblick auf den im Rahmen des Bologna-Prozesses zu schaffenden Europäischen Hochschulraum. Ziel der Studie ist es, die unterschiedliche Organisation von Promotionen in einigen ausgewählten europäischen Staaten sowie den USA darzustellen. [...]

Contents: 1. INTRODUCTION (1.1 The importance of doctoral programmes for European Higher Education and Research. - 1.2 The Bergen Communique. - 1.3 EUA Manfate). - 2. METHODOLOGY (2.1 Terms of Reference. - 2.2 Steering Committee. - 2.3 Workplan and activities). - 3. DOCTORAL PROGRAMMES IN THE BOLOGNA PROCESS. - 4. THE ROLE OF UNIVERSITIES (4.1 Embedding in institutional [...]

Europe
EURODOC is the European Council of doctoral candidates and young researchers. It takes the form of a federation of national associations of Ph.D. candidates and young researchers. EURODOC's objectives are: To represent doctoral candidates and junior researchers at the European level in matters of education, research, and professional [...]

Beginning with information about general trends and legal and institutional arrangements, the case studies go on to analyze in detail some problems of particular relevance: The place of Doctoral studies in the overall structure of programmes offered by higher education institutions; The status of persons undertaking studies and research leading to Doctoral qualifications: are [...]

Diese Studie entstand im Auftrag der Gewerkschaft Erziehung und Wissenschaft (GEW), der Max-Traeger- und der Hans Böckler Stiftung im Hinblick auf den im Rahmen des Bologna-Prozesses zu schaffenden Europäischen Hochschulraum. Ziel der Studie ist es, die unterschiedliche Organisation von Promotionen in einigen ausgewählten europäischen Staaten sowie den USA darzustellen. [...]


Austria

"Untersuchung der realen Partizipationsmöglichkeiten von NachwuchswissenschaftlerInnen an österreichischen wissenschaftlichen Universitäten. 6 Jahre nach dem Universitätsgesetz 2002 stellt sich die Frage, wie der weitgehende Freiraum, den das Gesetz den Universitäten bei der Organisation ihres wissenschaftlichen wie administrativen Ablaufs gewährt, genutzt wird. Dabei [...]

"Higher education institutions (HEIs) have experienced increasing pressures to provide accountability data and consumer information on the quality of teaching and learning. But existing ratings and rankings of HEIs tend to neglect information on student learning outcomes. Instead, they focus on inputs, activities and research outputs, such as resources used, classes taught, [...]


Switzerland

Gliederung: I. Hintergrundanalyse: Doktorierende in der Schweiz im internationalen Kontext. - 1. Das Doktorat im Kontext der Wissensgesellschaft (1.1. Aufbau und Inhalt der Hintergrundanalyse. - 1.2. Einführender Überblick: Zur Lage der Doktorierenden. - 1.3. Zwischen Bologna und Lissabon: Die Gestaltung des Wandels. - 1.4. Das Schweizer Doktorat im internationalen Kontext. [...]


United Kingdom


Australia

Bilden die Universitäten ihren eigenen wissenschaftlichen Nachwuchs angemessen aus? Diese Frage stand im Mittelpunkt eines Workshops der Darmstadt-Kassel-Runde am 12. November 1998 in Kassel. Der wissenschaftliche Nachwuchs erreicht zu spät die Qualifizierungsphase nach der Promotion. Es fehlt an überschaubaren Karrierepfaden und Möglichkeiten zur selbständigen [...]

Last Update: 16.12.2009  -  bildungweltweit@dipf.de

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)